Nieuws 

Nieuws

Geslaagde Duurzaamheids Dialoog over Duurzame Mobiliteit

30.06.2015

Maandag 29 juni vond de Duurzaamheids Dialoog over Duurzame Mobiliteit plaats, in samenwerking met een nieuwe partner: Motivaction. Het was een inspirerende avond. Marcel Vos (MVO Mobility Consult) en Karin Blaauw (Natuur & Milieu) gaven hun visie op de toekomst van onze mobiliteit en Sibolt Mulder gaf inzicht in de mogelijkheden van gedragsbeïnvloeding. Hierna gingen de aanwezigen met elkaar in discussie over de vraag hoe we onze mobiliteit in de toekomst vorm kunnen geven zonder de lasten voor onze leefomgeving te verhogen. Lees hier het volledige verslag van de avond of download de presentaties […]

Fairfood International feliciteert Ahold en Delhaize met de fusie

26.06.2015

Fairfood International en BBK/Door Vriendschap Sterker bedachten een mooie inhaker naar aanleiding van het nieuws dat Ahold en Delhaize fuseren. Want de inkoopkracht van Ahold Delhaize brengt de consumenten een voordeel; onze boodschappen worden goedkoper. Maar wie betaalt de prijs? In een advertentie, radiospot en persbericht roept Fairfood International Ahold en Delhaize groep en al haar klanten op om samen aan de slag te gaan voor eerlijk inkomen voor alle mensen in de voedselketen.

Bekijk alle middelen hier […]

Campagne ‘Seksueel grensoverschrijdend gedrag. Maak er een punt van’ voor Rijksoverheid van start

20.05.2015
Campagne ‘Seksueel grensoverschrijdend gedrag. Maak er een punt van’ voor Rijksoverheid

Maandag 18 mei jl. was de kick-off van de campagne die we maakten voor het ministerie van Veiligheid & Justitie. Een campagne die organisaties waar vrijwilligers werken met minderjarigen en mensen met een verstandelijke beperking oproept maatregelen te nemen om seksueel grensoverschrijdend gedrag te voorkomen. De campagne richt zich op besturen van sportclubs, andere vrijwilligersorganisaties en kerkelijke organisaties. Wij bedachten de naam en het concept, maakten de website, organiseerden de kick-off bijeenkomst met staatssecretaris Dijkhoff en ambassadeurs Inge de Bruijn en Lobke Berkhout. En ontwikkelden de VOG-estafette waar zoveel mogelijk organisaties de rode bal, die het onderwerp symboliseert […]

Wie nodig jij uit deze zomer?

8.04.2015

Coalitie Erbij

Op 24 maart presenteerde BBK/Door Vriendschap Sterker de campagne ‘Wie nodig jij uit deze zomer?’ aan Coalitie Erbij en haar leden. De campagne richt zich op zomereenzaamheid en gaat in juni van start. Nodig jij iemand uit deze zomer?

Bekijk het hele project in onze portfolio […]

Sterker door energie te besparen

11.02.2015

De dag na Blue Monday komt de Woonbond met een positief geluid: ‘Er zit geld in je huis’, om huurders te helpen maatregelen te nemen om energie te besparen.

De besparende maatregelen worden telkens voorgedaan door een geanimeerd stokstaartje. Wij hebben de campagne bedacht en hiervoor online-banners, posters en advertenties ontwikkeld.

Bekijk alle middelen in ons portfolio […]

BBK/Door Vriendschap Sterker wint vakjuryprijs bij de NRC Charity Awards

18.12.2014

Hoera! BBK/Door Vriendschap Sterker wint de vakjuryprijs bij de NRC Charity Awards! BBK/Door Vriendschap Sterker krijgt de prijs voor ‘Wapen voor een betere buurt’. Een advertentie die we maakten voor Resto van Harte […]