Veel media-aandacht voor chocoladefestival Chocoa

Veel media-aandacht voor chocoladefestival Chocoa

9.02.2016
BBK/Door Vriendschap Sterker Chocoa PR Header

Voor het derde jaar op rij verzorgden wij de PR voor het Chocoa festival dat dit jaar van 4-7 februari in de Beurs van Berlage in Amsterdam plaatsvond. Chocoa is een jaarlijks evenement met als doel de promotie van goede cacao en betere chocolade.

Fase 1: maand- en weekbladen

Vijf maanden voor de start van het festival verstuurden we het eerste persbericht naar alle maand- en weekbladen met als thema o.a. Amsterdam, Food, Koken, Lifestyle en Vrouwen. Tevens werden de 15 voor Chocoa meest belangrijke media telefonisch benaderd om Chocoa nog eens extra onder de aandacht te brengen. Dit resulteerde in uittips in onder andere de Margriet, Foodies, Seasons, Visie, Gezond eten, Lxry en Misset Horeca.

Fase 2: nieuws- en online media

In de tweede fase richtten we ons op de nieuws- en online media, waaronder ook blogs. Ruim een week van tevoren stuurden we het persbericht nogmaals en belden we de 15 meest relevante media. Ook dit wierp zijn vruchten af. De Volkskrant publiceerde een groot achtergrondartikel. Ook kwamen grote media als de Telegraaf, AD, Het Parool, Glamour, Delicious, Metro Amsterdam en Plus Magazine met on- danwel offline publicaties. Initiatiefnemers van Chocoa, Caroline Lubbers en Jack Steijn werden geïnterviewd door radiozenders als BNR, radio Decibel en Amsterdam FM. RTVNH was aanwezig om een uur lang live verslag uit te brengen. Tot slot besteedden blogs als Foodies en Gezond eten maar ook Delicious aandacht aan het event op hun sociale media (zie de post van Delicious hieronder).

BBK/Door Vriendschap Sterker Chocoa PR Facebook post Delicious

Meer over Chocoa

Chocoa wordt georganiseerd om te laten zien dat de cacaosector in Amsterdam duurzame ambitie heeft en kan bijdragen aan duurzaamheid in de volledige cacaoketen. Chocoa wil dat de productie en consumptie van cacao en chocolade duurzamer wordt. Het is een uniek evenement omdat geen ander evenement op de wereld op een dergelijke manier alle deelnemers aan de cacaoketen bij elkaar brengt, van de producenten van chocolade en haar producten tot aan de consument. Chocoa verzorgde zelf het sociale-mediadeel. Dat wil zeggen: ze beheerde zelf haar Facebook- en Twitterpagina en voedde deze mede met de behaalde PR-resultaten.

We maakten ook een poster en flyer voor Chocoa 2016. Bekijk deze middelen in ons portfolio.

Comments are closed.