Online campagne voor het ANBO Zorgcollectief van start

Online campagne voor het ANBO Zorgcollectief van start

21.11.2015
BBK/Door Vriendschap Sterker ANBO Zorgcollectief

Het einde van het kalenderjaar nadert, de tijd voor het overstappen naar een nieuwe zorgverzekeraar is weer aangebroken. Het moment dat alle nieuwe polissen weer op de deurmat vallen was voor ons het startsein om de online campagne voor het ANBO Zorgcollectief te starten.

Doelstelling

Het doel van de campagne was allereerst zichtbaarheid, gevolgd door traffic naar de website, die gericht was op conversie. Mensen landden op een pagina waar een premieberekening gedaan kon worden, dit was het conversiedoel van de campagne. Vervolgens was het uiteraard de bedoeling dat de conversie werd afgemaakt met een lidmaatschap en aanmelding bij het Zorgcollectief.

Campagneperiode is van 20 november t/m 31 december 2015.

Strategie

De online campagne is ingezet middels 3 kanalen:

Online display advertising via Real Time Bidding (rtb) waarbij de banners op een breed scala van websites werden getoond aan een groot aantal mensen. Wij optimaliseerden vervolgens op traffic naar de website en premieberekening (conversie), zodat de online campagne zich zou uitkristalliseren en alleen de best scorende banners zou tonen, op de best scorende websites, tijdstippen etc. Om mensen nogmaals de propositie aan te bieden maakten we gebruik van een retargetingstrategie. Mensen die de conversie hadden afgemaakt (lidmaatschap) werden uitgesloten van de campagne middels een exclude pixel op de bedankpagina na aanmelding.

BBK/Door Vriendschap Sterker ANBO Zorgcollectief banner

Online advertising op de websites van regionale publieke radio- en tv-zenders. Deze zenders worden bekeken en beluisterd door een belangrijk deel van de doelgroep van ANBO, en dat geldt eveneens voor de websites

Facebook advertising is ingezet op een doelgroep van 50+-ers. Op deze manier konden we heel selectief targeten op de doelgroep. Wanneer men klikte op een facebook advertentie in de timeline werd traffic naar de landingspagina met premieberekening gerealiseerd. Deze mensen werden vervolgens via de rtb retargetingstrategie nogmaals benaderd met online banners.

BBK/Door Vriendschap Sterker ANBO Zorgcollectief facebook

SEA: Google Adwords advertenties waarbij een advertentie met link naar de website werd getoond aan mensen die het zoekwoord ‘anbo’ al dan niet in combinatie met een zorgverzekering-gerelateerde zoekterm gebruikten.

BBK/Door Vriendschap Sterker ANBO SEA Google AdWords

Comments are closed.