Geslaagde multimediale campagne voor Ministerie van V&J

Geslaagde multimediale campagne voor Ministerie van V&J

4.11.2015

PR en social media

Voor het ministerie van Veiligheid en Justitie verzorgden wij onder meer de PR en social media voor de campagne ‘Seksueel grensoverschrijdend gedrag, maak er een punt van’. Maar ook de twee ambassadeurs van de campagne: wereldkampioen zeilen Lobke Berkhout en Olympisch kampioen zwemmen Inge de Bruijn werden door ons aan de campagne gekoppeld en ingezet voor PR en social media doeleinden. De campagne heeft als doel om seksueel grensoverschrijdend gedrag bij organisaties waar vrijwilligers werken met minderjarigen of mensen met een verstandelijke beperking te voorkomen. Items bij het NOS Journaal, Editie NL, radio 1-De Ochtend en De Heer Ontwaakt maar ook artikelen in vrijwel alle landelijke en regionale dagbladen waren het resultaat van een intensief PR-offensief. Van Trouw en het AD tot BN de Stem en het Noord-Hollands dagblad, men kon niet om de campagne heen. Door actief te posten op Twitter en Facebook werd er nog eens extra aandacht gevraagd voor ‘Maak er een punt van’.

VOG aanvraag

Een belangrijk doel van de campagne was het aansporen van besturen van vrijwilligersorganisaties om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te vragen voor elke vrijwilliger. Deze VOG’s zijn gratis voor vrijwilligers die werken met minderjarigen en mensen met een verstandelijke beperking. Mede door de succesvolle PR en inzet van social media steeg de aanvraag van gratis VOG’s in het najaar van 2015. In de maanden januari t/m oktober werden 42.700 gratis VOG’s aangevraagd: een forse stijging ten opzichte van vorig jaar.

Comments are closed.