PR-cases

PR-cases

Onze PR-aanpak heeft resultaat. Regelmatig verschijnen onze klanten in de media: op televisie, radio, online (waaronder social media) en in de krant. Door onze bemiddeling ontstaan mooie items die voor een groot bereik én kwalitatief goede publiciteit zorgen. Het resultaat van een uitgekiende inzet van PR-middelen. Denk aan het één-op-één benaderen van pers met als doel het realiseren van interviews en artikelen en het versturen van een mooi opgemaakt en clickable persbericht. Maar ook voor het organiseren van press events, het maken van contentkalenders voor social media, ludieke aftrapmomenten en fotomomenten draaien wij onze hand niet om. Daar waar geen nieuws is maken wij nieuws. Aan de hand van onderzoeksresultaten of zelfbedachte campagnes. Hieronder een selectie van ons PR-werk.
Wilt u zelf ook meer media-aandacht? Neem dan contact met ons op.



Coalitie Erbij: De vele gezichten van eenzaamheid

Coalitie Erbij, het samenwerkingsverband tegen eenzaamheid, heeft de campagne ‘De Vele Gezichten van Eenzaamheid’ in het leven geroepen. Doel van de campagne is om te laten zien dat eenzaamheid vele gezichten heeft. Denk aan iemand die eenzaam is geworden door pesten of zich eenzaam voelt doordat hij of zij een beperking heeft of autistisch is. Of door een chronische ziekte.

Per gezicht zochten we een ervaringsdeskundige die zijn of haar verhaal wilde delen met de pers. Ook ontwikkelden we voor de pers van elk gezicht een communicatiedossier met hierin wetenschappelijke gegevens over de relatie tussen eenzaamheid en het betreffende onderwerp, een interview met de ervaringsdeskundige en een blog van een wetenschapper. Inmiddels zijn er items verschenen op het RTL Nieuws en Omroep Zeeland, artikelen in Metro en de Provinciaalse Zeeuwse Courant en een artikel op de site van RTL Nieuws.




Stichting Kanker in Beeld: Oncofonie 2016

Tijdens de Oncofonie 2016, een initiatief van Stichting Kanker in Beeld lieten honderden kankerpatiënten en een aantal prominente Nederlanders zien dat kanker niet het einde hoeft te betekenen maar ook een nieuw begin in de vorm van een symfonie kan zijn. Uit ervaringen blijkt dat creatieve en (ver)beeldende expressie de kwaliteit van leven verbetert, de pijnbeleving vermindert en herintreding in de maatschappij versnelt. Een prachtig initiatief waar wij graag meer ruchtbaarheid aan gaven middels de inzet van PR en social media.

Een uitgebreid item in zowel de half 8 editie als de late editie van het RTL Nieuws en op de site van de nieuwszender waren het resultaat. Maar ook artikelen in dagblad Trouw , alle edities van het AD, Het Parool en het Noord-Hollands Dagblad en een interview op radio 1 zetten de Oncofonie op de Kaart. Ook creëerden wij een contentkalender met kant en klare posts voor op social media zodat er na inplanning via Hootsuite en Facebook dagelijks meerdere posts over de Oncofonie en de Stichting Kanker in Beeld werden geplaatst.



Rank a Brand

Europa’s grootste duurzame merkenvergelijker Rank a Brand komt regelmatig naar buiten met een nieuwe ranking. Rank a Brand wil merken mensvriendelijk, klimaatvriendelijk, milieuvriendelijk en diervriendelijk maken. Dagelijks komen er containerladingen spullen onze havens en winkels binnen die onder barbaarse omstandigheden geproduceerd zijn. Dat kan echt anders!

Wij verzorgen de PR voor de rankings. De meest recente rankings over webshops en elektronica haalden een item in het RTL-nieuws en De Telegraaf . Maar ook media uit de duurzame hoek berichtten erover, denk aan Duurzaam Bedrijfsleven en Duurzaam Ondernemen. Alsmede marketing media.




Who Cares

Een groep bezorgde Nederlanders is onder aanvoering van online platform Whocares.me en actrice Sanne Vogel een burgerinitiatief gestart. Dit initiatief roept de regering op om een deel van de vluchtelingenkinderen dat zonder ouders door Europa zwerft in veiligheid te brengen. Indien er minimaal 40.000 geldige handtekeningen worden verzameld, neemt de Tweede Kamer het voorstel in behandeling. Een prachtig initiatief waar wij uiteraard graag meer ruchtbaarheid aan geven middels de inzet van PR. Onder meer artikelen en items in Het Parool, Trouw , Omroep Flevoland en Linda Nieuws waren het resultaat.





Ministerie van Veiligheid en Justitie: Maak er een punt van

Editie NL maakte een mooi item naar aanleiding van onze campagne 'Seksueel grensoverschrijdend gedrag. Maak er een punt van'. De campagne was in opdracht van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Bekijk het hele project in ons portfolio.





Coalitie Erbij: Zomercampagne tegen eenzaamheid

Voor Coalitie Erbij bedachten wij de campagne ‘Wie nodig jij uit deze zomer’. Wij verzorgden de strategie, vormgeving en PR. Onze PR inzet leverde mooie items op in o.a. RTL Nieuws en RTL Boulevard (zie hieronder). Plus artikelen in Trouw, Flair, Elsevier en regionale dagbladen als het Brabants Dagblad. Ook op Radio en WNL-radio werd aandacht aan de campagne besteed.



Coalitie Erbij: De Week tegen Eenzaamheid

Dankzij onze inspanningen tijdens de Week tegen Eenzaamheid werd voormalig eenzame Dien geïnterviewd door De Wereld Draait Door. Bekijk het hele project in ons portfolio.



Huygens Tentoonstelling in het AD, Trouw, De Volkskrant en het NRC

In de Grote Kerk in Den Haag was in 2013 een aantal maanden een tentoonstelling over Constantijn en Christiaan Huygens te zien. Wij deden de complete communicatie en realiseerden veel media-aandacht. Onder andere in het AD (18-04), Trouw (20-04), De Volkskrant (10-04 & 26-04) en NRC (14-05).