Sterker door online content en PR

Projectbeschrijving

Klant:
Coalitie Erbij
Looptijd:
Juni - augustus 2015
Categorie:
(Ansicht)kaart, Advertentie, Banner (online), Event, Maatschappij, Mediabureau, Ontwerp, Persbericht, PR, Radiocommercial, Strategie, Website

Sterker door online content en PR

Als onderdeel van de ‘Aanpak tegen Eenzaamheid’ van Coalitie Erbij is een zomeractie ontwikkeld gericht op het grote publiek. We wilden tijdens de actieperiode het grote publiek, maar vooral de actieve burgers daarbinnen, attenderen op de toename van eenzaamheid in de zomermaanden. We zetten zomereenzaamheid op de kaart en riepen mensen op om te veranderen van toeschouwer naar ‘aanpakker van eenzaamheid’. Vanaf 22 juni spraken we de potentiële aanpakkers van eenzaamheid aan en attendeerden hen op het fenomeen zomereenzaamheid. We vroegen hen om in de zomer een keer iets te ondernemen met iemand waarbij eenzaamheid wordt vermoed. Hiervoor ontwikkelden wij onder andere ansichtkaarten die verstuurd konden worden (Ik nodig je uit).

Poster

BBK/Door Vriendschap Sterker Coalitie Erbij Zomercampagne poster

Ansichtkaart

BBK/Door Vriendschap Sterker Coalitie Erbij Zomercampagne ansichtkaart

Megakaart/pr-stunt

BBK/Door Vriendschap Sterker Coalitie Erbij Zomercampagne ansichtkaart groot

Beelden voor op website

BBK/Door Vriendschap Sterker Coalitie Erbij Zomercampagne website

Radiospot


Banner

BBK/Door Vriendschap Sterker Coalitie Erbij Zomercampagne banner

Persbericht aftrap campagne

BBK/Door Vriendschap Sterker Coalitie Erbij Zomercampagne persbericht