Marc den Hertog

Marc den Hertog

Creatief directeur

Marc den Hertog (1975) is creatief directeur en copywriter bij BBK/Door Vriendschap Sterker. Hij is verantwoordelijk voor creatie en conceptontwikkeling. Marc: “Sterk werk maken is elke dag weer een feestje. Zeker voor alle prachtige merken waarvoor wij werken. En zeker in de tijd waarin we leven. Een tijd voor pioniers. Want zekerheden zijn er niet meer in de reclame. En de techniek gaat zo snel dat campagnes van een paar maanden terug alweer gedateerd lijken. In al dit communicatiegeweld is een sterk idee belangrijker dan ooit. Het is elke keer weer een mooie, en soms zenuwslopende, zoektocht om dat idee te vinden. Die doe ik samen met onze vaste vormgevers of met freelance artdirectors en altijd hand in hand met strategie.”


Marc maakt multimediale campagnes. Bedenkt en schrijft radio- en televisiecommercials, online filmpjes, banners, Facebook Ads, advertenties en andere uitingen. Hij leerde het vak bij reclamebureau Imagine waar hij onder meer werkte aan de campagne ‘Nederland gaat voor een beter klimaat’ voor het ministerie van VROM. Was eindredacteur van de ‘Handleiding voor de toekomst’ van Lux Voor, een politieke vernieuwingsbeweging die hij mede oprichtte. Schreef als redacteur talloze artikelen, interviews en andere stukken. Studeerde Nederlands Recht aan de Universiteit van Utrecht en schreef zijn afstudeerscriptie over ‘De vermogensrechtelijke aspecten van de website.’

Hij woont met zijn vrouw en drie kinderen in reclamereservaat Haarlem.