Springtij: het neusje van de duurzame zalm

Springtij: het neusje van de duurzame zalm

19.10.2017
Springtij

De achtste editie van het driedaagse duurzaamheidscongres Springtij was op Terschelling. Als pr- en communicatiepartner van dit evenement stonden wij midden in een groeiende community van duurzame koplopers.

Met het oog op onze uitwerking van de SDG’s was dit een zeer vruchtbaar evenement om aan mee te werken. Het evenement is een plek voor het samenkomen van allerlei spelers uit de duurzame sectoren. Van Innovatieve en duurzame infrastructuur (SDG 9) tot aan Herstel en behoud van biodiversiteit (SDG 15). Van De bescherming van zeeën en oceanen (SDG 14) tot Veilige en duurzame steden (SDG 11). Al met al dekt het evenement maar liefst zeven verschillende Sustainable Development Goals.

Als bureau voor maatschappelijke merken waren we dus bij het neusje van de (duurzame) zalm. Op Springtij kwamen de koplopers bijeen om kennis uit te wisselen, routes uit te zetten en tot oplossingen te komen. Wij waren mede verantwoordelijk voor de contentstrategie, de contentcreatie, de pr en de uitingen op verschillende (social media) kanalen. Gedurende de drie dagen was #Springtij trending topic op Twitter. Onder andere NRC, Trouw, Financieel Dagblad, Oneworld, Energiemedia en VVM waren aanwezig en besteedden aandacht aan dit mooie jaarlijkse evenement.

Comments are closed.