Dutch Design voor Buitenlandse Zaken

Dutch Design voor Buitenlandse Zaken

16.11.2018

Den Haag is deze zomer even het centrum van de wereld voor ondernemers. Want begin juni komt de negende Global Entrepreneurship Summit naar ons land. Deze jaarlijkse ondernemerstop is een Amerikaans evenement en is in 2019 voor het eerst in de EU.

In opdracht van het ministerie van Buitenlandse Zaken ontwikkelden wij samen met studio Colorado een visuele identiteit. Geïnspireerd door het oer-Hollandse Dutch Design. Met als vlaggenschip een duurzaam logo. Een logo met een verhaal in een eigen taal.

Het GES 2019 logo dat wij maakten, vertelt het verhaal over mensen en impact. Over ondernemerschap en waardes als openheid en innovatie. Ons GES-logo is niet een logo voor eenmalig gebruik. Wij creëerden een duurzaam logo. Een logo dat door slim te spelen met kleuren van landen, in volgende jaren ook weer gebruikt kan worden.

Van dit logo maakten we een eigen taal. Een taal die ‘tech’ uitstraalt en de waarden van zowel Nederland als het evenement omarmt. Deze taal vertaalden we door naar de toekomst door het om te zetten in digitale code. Ons doel is de bezoeker mee te nemen met een reis. Een reis die online begint, die je meeneemt over de GES-evenementen en doorzet in de jaren die volgen.

Comments are closed.