Campagne geef gerust voor CBF live

Campagne geef gerust voor CBF live

19.10.2017
Zeker

Weet jij zeker dat je donatie goed wordt besteed? En dat het effect heeft? Daar kan je namelijk vrij simpel achter komen. Je hoeft alleen op het ‘Erkend Goed Doel’-logo te letten. Dat is in een notendop de boodschap van ‘Geef gerust aan een Erkend Goed Doel’. Een campagne die we voor de goeden doelen sector bedachten, maakten en draaien.

De campagne ging 19 oktober 2017 live. Met de erkenning van stichting Het Vergeten Kind als 500ste goede doel. De Ambassadeur snijdt de taart aan en plakt samen met de directeur van Het Vergeten Kind de ‘Erkend Goed Doel’-sticker op de deur.

Op de feestelijke overhandiging van de 500ste Erkenning volgt een pr offensief. Offline maar vooral via social, waar we ook alle 499 andere bestaande Erkende Goede Doelen in het zonnetje zetten. En een Twitterfontein willen maken. Mooi feit: alle Erkende Goede Doelen samen zijn goed voor ruim 80% van het door het publiek gedoneerde geld.

Meteen na het pr-moment rond de kick-off zetten we banners en Facebook ads in. Twee weken later gevolgd door radio. In alle uitingen vertellen donateurs dat zij zeker zijn dat hun donatie bijdraagt aan een betere wereld. Want de doelen waar zij aan geven zijn Erkende Goede Doelen. En die doelen voldoen aan strenge kwaliteitseisen.

De campagne roept op om te letten op het ‘Erkend Goed Doel’-logo als je wilt doneren. En om op geefgerust.nl te checken of een goed doel erkend is zodat je gerust kunt geven.

Geefgerust.nl is de spil van de campagne. Ook voor de Erkende Goede Doelen. Zij kunnen een toolkit vinden met materiaal om te laten zien dat ze erkend zijn. En om de campagne te versterken. Een heel belangrijk onderdeel van de strategie. Zo is het ook echt een campagne ván de gehele sector en vóór de gehele sector.

Radiocommercials:


Comments are closed.