RTB

RTB (Real Time Bidding)

Wij realiseren voor onze klanten RTB campagnes gericht op prospecting en/of retargeting. We leggen ons niet vast op een x-aantal impressies op een bepaalde website maar optimaliseren gedurende de looptijd. Bijvoorbeeld op een sitelist (lijst met specifieke websites), bannerformaat, creative, regio, behaalde conversie, tijdstip, biedprijs etc.. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.

RTB (ook wel automated trading) is het geautomatiseerd inkopen van online advertentieruimte. Deze manier van inkopen is te vergelijken met een veiling: op basis van vraag en aanbod wordt de beschikbare ruimte verhandeld, waarbij de hoogste bieder wint. Tarieven zijn flexibel, maar liggen over het algemeen aanzienlijk lager dan de prijzen die in directe deals met uitgevers worden gesloten. Klanten kunnen zelf advertentiemateriaal aanleveren of bij ons een online banner laten maken.


RTB campagne voor Groninger Museum

Voor het Groninger Museum maakten wij een RTB campagne voor de tentoonstelling 'David Bowie is'. Onderstaande banner was gedurende zes maanden te zien. Daarnaast kregen mensen die al op de landingspagina waren geweest (zowel via de bannercampagne als via andere kanalen of direct verkeer) door retargeting opnieuw de banners te zien. Na conversie (kaartverkoop) werden mensen middels een exclude pixel uitgesloten van de campagne. Bekijk het hele project in ons portfolio.