Media-inkoop

Media-inkoop

Onze collega's Talitha Angenent en Hans Siebbeles bij BBKMedia/Head to Head regelen van a tot z het totale media-inkoopproces. Dat begint met een intake waarin doelgroep en boodschap duidelijk worden en een advies over de beste inkoopmix. Zij onderhandelen met media-exploitanten en maken scherpe prijsafspraken. Vaak kunnen zij grote kortingen bedingen door het grote inkoopvolume.
Hans en Talitha zijn telefonisch bereikbaar op 020 – 303 38 91. Mailen kan natuurlijk ook.


Media-inkoop voor FNV

Voor de campagne 'Red de Zorg' van FNV Zorg hebben we groots uitgepakt. Met diverse outdoor middelen in Amsterdam en in en rond Amsterdam CS (bestickerde bussen, digitale abri’s, posters in trams en bussen), een tv-spot rondom journaals en opinieprogramma’s op NPO1 en RTL4, een radiocampagne op radio 1, 538 en Sky Radio, en een Facebookcampagne riepen we mensen op om 12 september te demonstreren. Het resultaat was een demonstratie van zo’n 15.000 mensen die in een lange optocht van het Damrak richting het Westerpark liepen. Bekijk het hele project in ons portfolio.

Media-inkoop voor Coalitie Erbij

Voor de Winteractie van Coalitie Erbij hebben we van 22 januari t/m 4 februari 2016 een 20 seconden radiospot + 5 seconden tag on uitgezonden op radio 1. Er is bewust voor radio 1 gekozen om de politiek en politiek geëngageerden te bereiken. De radiospot is door ruim 2 miljoen mensen gehoord, met een gemiddelde contactfrequentie van bijna 6 spots. Naast alle andere initiatieven (Facebook advertenties, flyers, PR) is hiermee de campagne goed op de kaart gezet. Bekijk het hele project in ons portfolio.

Media-inkoop voor CIWF

Voor het CIWF hebben we een advertentie gemaakt voor de NRC Charity Award. Die hebben we helaas niet gewonnen, maar wel is het CIWF met deze poster een crowdfundingactie begonnen, om geld op te halen voor een outdoor campagne op stations net voor kerst. Met het geld dat is opgehaald is de poster in de week voor kerst op 100 vlakken stationsspreads te zien geweest, in de meeste gevallen zelfs op de stations in de woonplaatsen van de donateurs. Het bereik van de campagne was met 100 vlakken groot, en we hopen dat de uiting mensen aan het denken heeft gezet over de leefomstandigheden van de dieren die voor consumptie worden gehouden. Bekijk het hele project in ons portfolio.

BBK/Door Vriendschap Sterker CIWF advertentie